Według badania Talent Club młode Polki postrzegają jako sukces dom nad morzem, w górach lub za granicą (32% respondentek deklaruje, że tak, a 45% raczej tak) czy luksusowy samochód (29% tak, 52% raczej tak), to dla kobiet synonimy sukcesu, które służą nie tylko im, ale również rodzinie.
Dodatkowo polskie menedżerki wskazały na inne elementy, które dla nich są wyznacznikiem sukcesu i osiągnięć tj. karta Diners Club z ubezpieczeniem na 1 milion $ (30% odpowiedzi na tak i 29% raczej tak), możliwość uczęszczania do dobrych restauracji (17% tak, 38% raczej tak), zegarek prestiżowej marki (22% tak, 38% raczej tak) czy jacht (22% tak, 31% raczej tak). Badania ankietowe pokazały, że miarą zawodowego spełnienia Polek są też wartości niematerialne. “O sukcesie polskiej menedżerki świadczą przede wszystkim szacunek wśród kontrahentów i wśród podwładnych. W drugiej kolejności są to przyznawane nagrody, wyróżnienia, uznanie przełożonych oraz publikacje i cytowanie w prasie branżowej – powiedziała Anna Wilk, socjolog z Uniwersytetu Wrocławskiego, ekspert programu Talent Club. Mniej, ale nadal istotne dla kobiet są zaproszenia na konferencje i wernisaże.”
Początek kariery bywa trudny ze względu na to, że nadal zbyt często uczelnie przygotowują młodych wyłącznie teoretycznie i takie osoby nigdy niebędą miały tak doskonalego doświadczenia, jak ich starsze koleżanki po fachu. Bo wykształcenie to nie wszystko, zwłaszcza, że wiedzą się deaktualizuje i trzeba ją dokonalić przez całe życie. A Polska dopiero wchodzi na drogę społecznieństwa uczącego się i dopiero zaczyna rozumieć, że wykształcenie nie kończy się wraz z zamknięciem drzwi szkoły wyższej.
Polskie menedżerki to jednak osoby ambitne, o jasno sprecyzowanych poglądach. Zależy im na rozwoju zawodowym, a przez to są bardziej zdeterminowane, choćby przy szukaniu satysfakcjonującej i ciekawej pracy, jednak nie zawsze jest to powiązane ze zdobywaniem kolejnej wiedzy. Choć droga do tego nie jest łatwa i wymaga pokonywania wielu trudności, badania Talent Club pokazują, że u szczytu kobiety czują się spełnione. O ile nie przekroczają magicznego progu wieku 45+, kiedy ktoś nie uzna, że może je zastąpić ambitnymi młodymi kobietami, które poza wiedzą teoretyczną posiadają jedynie tylko determinację brania udziału w wyścigu szczurów.
Autorka artykułu prowadzi serwis Marketing Kobiet.
wSukience.pl | polityka prywatności kontakt |